Щоденне споживання 500 міліграмів флаванолів є ключовим для підтримки здоров’я серця. Найбільш багатими на ці корисні сполуки є ожина, сливи, яблука та зелений чай.

Багато дієтичних рекомендацій закликають щодня споживати п’ять порцій фруктів та овочів. Однак нові дослідження свідчать, що вибір конкретних продуктів має не менше значення для здоров’я серцево-судинної системи, як повідомляє Euronews.
Детальніше про дослідження
Здорове харчування передбачає збалансоване споживання білків, клітковини, вуглеводів та інших необхідних поживних речовин, які містяться у їжі та напоях.
Кожен компонент надає організму певну користь, і для підтримки здоров’я необхідно вживати їх у мінімально рекомендованих кількостях.
Серед менш відомих, але важливих елементів – флаваноли. Це група природних рослинних сполук з антиоксидантними властивостями, які підтримують здоров’я серця. Попередні наукові дані вказували на те, що щоденне споживання від 500 мг флаванолів значно знижує ризик смертності від серцево-судинних захворювань.
Однак нове дослідження, опубліковане в журналі Food & Function, проаналізувало дані понад 30 тисяч осіб з Великої Британії та США. Результати показали, що дотримання чинних дієтичних рекомендацій, наприклад, вживання будь-яких п’яти порцій фруктів чи овочів на день, може бути недостатнім для досягнення оптимального рівня флаванолів в організмі.
Флаваноли можуть суттєво знизити ризик смерті від серцево-судинних захворювань, але тільки якщо ви вживаєте їх у достатній кількості, – заявив доктор Хав’єр Оттавіані, провідний автор дослідження.
Він додав, що багато людей помилково вважають, що велика кількість фруктів та овочів автоматично забезпечує достатнє споживання флаванолів. Наше дослідження підкреслює, що важливішим є не загальний обсяг, а специфічний вибір продуктів.
Вчені виявили, що серед учасників, які дотримувалися поточних рекомендацій щодо споживання фруктів та овочів і загалом харчувалися здоровою дієтою, менше ніж 25% отримували щонайменше 500 мг флаванолів на день. Цікаво, що практично не спостерігалося суттєвої різниці у споживанні флаванолів між тими, хто їв багато фруктів та овочів, і тими, хто їв їх менше.
Як включити достатню кількість флаванолів до свого раціону?
Флаваноли містяться у зерняткових фруктах, ягодах, кісточкових фруктах, а також у таких овочах, як квасоля пінто, червона квасоля та боби фава. Вони також присутні в чаї та продуктах, що містять какао.
“Жменя ожини, ціле яблуко або чашка зеленого чаю під час їжі можуть значно збільшити кількість цих корисних сполук, які ви отримуєте та засвоюєте з їжі”, — зазначив Оттавіані.
Які продукти найбагатші на флаваноли?
Зміст флаванолів у різних фруктах та овочах значно варіюється. Ось продукти-лідери за вмістом цих сполук:
- Сливи (500 г) – 450 мг;
Різні фрукти та овочі надають нам дуже різноманітні поживні переваги, які виходять далеко за межі вітамінів і мінералів. І з поглибленням нашого розуміння цих сполук з’являється реальна можливість зробити дієтичні рекомендації більш точними та ефективними, – зазначив професор Гюнтер Кюнле з Редінгського університету.
За матеріалами: unn.ua
